U heeft een verkoopafdeling die uw klanten goed kent. Maar wordt daar het maximale uitgehaald? Misschien heeft u een binnen- en buitendienst. Werken die wel goed samen? Zijn de processen helder en efficiënt tussen uw marketing en verkoop? Hoe klantgericht is uw bedrijf eigenlijk in de ogen van uw klanten? Hoe wordt commerciële informatie vastgelegd en gebruikt? In de loop der jaren is een structuur ontstaan die vaak heel logisch lijkt, maar het misschien niet is. Zeker in combinatie met alle moderne online verkoopmogelijkheden ontstaan vaak situaties die voor verbetering vatbaar zijn.
De samenwerking tussen marketing en verkoop wordt alleen maar belangrijker, want in een digitale wereld vervagen deze grenzen. Social selling is daarbij een onmisbare activiteit aan het worden. Veel bedrijven hebben onvoldoende ervaring met hoe ze hun commerciële mensen hierop kunnen aansturen. Ook is “verkoopgericht” of commercieel denken iets wat bij traditioneel niet-commerciële organisaties zoals accountants, advocatenkantoren, notariskantoren of non-profit organisaties niet vanzelfsprekend is.
Volg ons op